folder Педагогические науки

Документы

pdf СУРХОНДАРЁ МИЛЛИЙ – АНЪАНАВИЙ ЧОЛҒУЛАРИДА ИЖРОЧИЛИКНИНГ АҲАМИЯТИ

Владелец

Азизов Ориф Ганиевич

Олимов Хусан Ботирович

Холмўминов Қурбонмурод Абдураимович

Хидиров Амридддин Аслиддин ўғли

Бегматов Умид Бобамуродович

Респ. Узбекистан Сурхандаринская область, г.Термез Миллий – анъанавий чолғуларда ижрочилик санъатининг илдизлари қадим – қадим даврларга бориб тақалади. Эрамиз бошларида турли – туман миллий халқ чолғуларидан кундалик турмушда, овларда, маданий – байрам маросимларда, халқ сайларида фойдаланилган. Дарҳақиқат, 1933 – йилда “Айратом” даги архелогик қазишмаларда топилган ашёлар, бизгача сақланиб қолган адабий манбаларда жуда қадим замонларда ҳам миллий – анъанавий чолғу созлари бўлганлгидан далолат беради.

pdf ТАЛАБА ЁШЛАРНИНГ ЭКОЛОГИК ОНГИНИ ШАКЛЛАНТИРИШДА ТАЪЛИМ ВА ТАРБИЯНИНГ ЎРНИ ВА РОЛИ

Владелец

Рўзимуратова Муҳаббат Исмаиловна, Ширназарова Замира

Термиз давлат университети,

Термиз, Ўзбекистон

Бизни ўраб олган табиат миллонлаб йиллар давомида юзага келган ҳамда ўзининг мураккаб қонуниятларига амал қилган ва бундан кейин ҳам сақланиб қолади.

pdf ТАЛАБАЛАР МУСТАҚИЛ ИШЛАРИНИ ТАШКИЛЛАШТИРИШ

Владелец

Шахакимова Мавжуда Ташпулатовна

Ташкенский Университет Информационных Технологий

Ташкент, Узбекистан

Аннотация: Ушбу мақола олий таълим муассаларида мустақил таълимнинг ўрни ва ролига бағишланган. Мақолада талабалар мустақил ишлари ҳажми, бажарилиши ва баҳолаш усуллари ҳақида фикр юритилган. Шунингдек, мустақил ишларни фаоллаштиришга сабаб бўлувчи бир қатор ички омиллар кўрсатиб ўтилган. Калит сўзлар: мустақил иш, мустақил таълим, комплекс ёндашув, тил кўникма, малака, ўқиш, ёзиш, тинглаб тушуниш, гапириш малакалари, ўқиш парадигмаси, таълим тарбия парадигмаси, ижодий танқидий фикрлаш, баҳолаш, ўз-ўзини баҳолаш.

pdf ТАЪЛИМ ЖАРАЁНИНИ ЛОЙИҲАЛАШ БОСҚИЧЛАРИ ВА АСОСИЙ ВАЗИФАЛАРИ

Владелец

Хожабергенова Роза Узақбергеновна

ТАТУ Нукус филиали ассистенти

Нукус, Ўзбекистон

Калит сўзлар: Лойиҳа, лойиҳалаш методи, лойиҳалаш, таълим жараёнини лойиҳалаш, таълим жараёнини лойиҳалаш қонуниятлари, таълим жараёнини лойиҳалаш босқичлари, технологик паспорт, технологик харита.

pdf ЎЗБЕК ҲАЛҚИНИНГ ТЎЙ МАРОСИМ ҚЎШИҚЛАРИ ВА УЛАРНИНГ ТАСНИФИ

Владелец

Курбонов Саттор Хурсандович

Закирова Зилола Азамовна

Ташниязова Нигина Нормаматовна

Респ. Узбекистан Сурхандариньская область, г. Термез

Тарихан таркиб топган миллий анъана, урф-одат ва маросимларнинг вужудга келиши ва ривожланишига бир қатор омиллар бевосита таъсир кўрсатади. Шундай омиллардан бири турмуш тарзи. Халқ онги, маданияти, ҳаёт ва турмушга бўлган муносабатини билиб олишга ёрдам берадиган оилавий маросимлар муайян тарихий даврнинг маҳсули бўлиб, улар моддий турмуш шароитининг таъсири натижасида пайдо бўлган ва вақт ўтган сари тобора мустаҳкамланиб, аждодлардан авлодларга мерос бўлиб ўтиб келган. Халқнинг "оила" ва "тўй" атамалари билан юритиладиган барча анъаналари, урф-одатлари ва удумлари турли воҳа аҳолисининг кундалик турмушига сингиб кетган бўлиб, халқнинг эзгу истаклари ҳамда интилишларини ўзида акс эттиради.

pdf УНИВЕРСАЛЬНЫЕ ОФИСНЫЕ ПРИКЛАДНЫЕ ПРОГРАММЫ И СРЕДСТВА ИКТ В СОВРЕМЕННЫХ СИСТЕМАХ ОБРАЗОВАНИЯ

Владелец

Насирова Наргиза Шарофдиновна

Ташкенский Университет Информационных Технологий

Ташкент, Узбекистан

Аннотация. Данная статья посвещается тематике средства ИКТ в современных системах образования. Основными категориями программных средств являются системные программы, прикладные программы и инструментальные средства для разработки программного обеспечения. Ключевые слова: интернет, инструментальные средства, электронные таблицы, электронная почта, списки рассылки, группы новостей, чат.

pdf ЎҚИТИШНИНГ ЭЛЕКТРОН ВОСИТАЛАРИНИ ЯРАТИШНИНГ АСОСИЙ ТЕХНОЛОГИЯЛАРИ

Владелец

Тангиров Хуррам Эргашевич,

Рахматов Алишер Ширинбоевич,

Раҳмонқулов Феруз Пардабоевич

Жиззах давлат педагогика институти (Жиззах ш., Ўзбекистон)

Аннотация: Ушбу мақолада ўқитишнинг электрон воситаларини яратишнинг асосий технологиялари Kalit so‘zlar: o‘qitishning elektron vositalari, asosiy texnologiyalar.

pdf ЭТНОКУЛЬТУРА И ПРОБЛЕМА «ИДЕИ МИРА» В НАСЛЕДИИ И ТВОРЧЕСТВЕ УЧЕНЫХ ВОСТОКА

Владелец

Имамкулов Расул Рахмонович

Химматов Рустам Уктамович

Хасанов Ўктам Ғузорович

Респ. Узбекистан Сурхандариньская область, г. Термез

История народов Востока уходит в глубь веков. Они внесли бесценный вклад в мировую цивилизацию оставив глубокий след в летописях науки, литературы этнопедагогики и этнокультуры.

pdf ҲАРБИЙ МУҲАНДИСЛАР ТАЙЁРЛАШДАГИ ГРАФИК САВОДХОНЛИК

Владелец

Доцент А.Р. ИБРАГИМОВ

(Жиззах Олий Харбий Авиация билим юрти)

Аннотация: Ушбу мақоланинг мазмуни ҳарбий муҳандислар тайёрлашда муҳандислик графикасининг ўрни ва бу соҳадаги ўзига хос вазифаларни ечишга қаратилган фикр ва мулоҳазаларга бағишланади. Калит сўз: Чизма, график саводхонлик, техника тили, муҳандис, АутоСАД тизими, Авиаконструктор.

pdf ԳՐԱԲԱՐԻ ԲԱՅԻ ԽՈՆԱՐՀՄԱՆ ՀԱՄԱԿԱՐԳԻ ՈՒՍՈՒՑՈՒՄԸ ԲՈՒՀՈՒՄ

Владелец

Նաիրա Վրույրի Պարոնյան, Ռուզաննա Սերժիկի Շաբոյան

Երևանի պետական համալսարան, Երևան, ՀՀ

Հակիրճ շարադրանք. Գրաբարի բայ խոսքի մասը ուսուցանելիս դասախոսը պիտի տիրապետի զանազան մեթոդների կիրառման հմտությանը, հատկապես ուսանողի կողմից տասնյակ բայերի մտապահման համար: Այդ բայերը մտապահելու համար առաջնահերթ է դառնում մատչելիության սկզբունքը, ընդ որում դասախոսից պահանջվում է ուսուցումն այնպես կազմակերպել, որ անպայման հաշվի առնվեն սովորողների իրական հնարավորությունները: Ուսանողների գործուն մասնակցությամբ կատարում ենք բայերի թեմատիկ խմբավորում: Բայ խոսքի մասի ուսումնասիրումը խորհրդանիշ բառերի միջոցով նպատակահարմար է դիդակտիկական մատչելիության, ինչպես նաև կյանքի հետ կապի սկզբունքների կիրառման տեսանկյունից, նաև փորձում ենք իմաստային, քերականական և պատկերային աղերսներ ստեղծել մի շարք բայերի միջև:

pdf ԼԵՎՈՆ - ԶԱՎԵՆ ՍՅՈՒՐՄԵԼՅԱՆ ԹԱՐԳՄԱՆԻՉՆ ՈՒ ՏԵՍԱԲԱՆԸ

Владелец

Բանասիրություն

Մուրադյան Արփի Սամվելի

Երևանի պետական համալսարա

ք. Երևան, Հայաստան

Հոդվածում համառոտակի բնութագրվում է նախորդ դարի կեսեերի ամե¬րիկյան գրականության նշանավոր դեմքերից մեկի՝ անգլիագիր հայ գրող Լ. Զ. Սյուր¬մելյանի թարգմանչական ու գրականագիտական գործունեությունը: Իր ինքնակենսագրական - հեգեբանական վեպերով հանրաճանաչ դարձած Սյուր¬մելյանը զուգահեռաբար զբաղվել է թարգ¬մանչական ու գիտա-մանկավարժական գործունեությամբ: Տրվում են հայկական էպոսի և ժողովրդական հեքիաթների՝ նրա թարգ¬մանու¬թյունների արձագանքները ամերիկյան ու անգլիական մամու¬լում, ինչպես նաև §Արձակի տեխնիկա. չափ և խենթություն¦ աշխատու¬թյան հմառոտ բնութագիրը: